Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

15 case demolate la Curtea de Argeş pentru autostradă

Category: Administratie Published: Monday, 17 December 2018 Written by Interes argesean

La dezbaterea publică pe tema acordului de mediu au participat doi cetăţeni şi cinci funcţionari publici

La dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului care integrează concluziile studiului de evaluare adecvată în cadrul procedurii de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Autostrada Sibiu – Piteşti”, care a avut loc săptămâna trecută la Curtea de Argeş, au participat doar două femei care locuiesc în cartierul Noapteş. Restul de cinci participanţi au fost angajaţi ai Primăriei. În schimb, de la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului şi de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au fost 11 persoane, dotate cu laptopuri şi cu alte echipamente cu ajutorul cărora au prezentat rezultatele studiului asupra mediului şi au oferit informaţii despre autostradă. Am aflat astfel că vor fi construite pasaje şi ecoviaducte pentru ca animalele să nu fie stresate de autostradă, şi că în zona Merişani – Borleşti se vor construi căi rutiere în stânga şi în dreapta autostrăzii pentru ca proprietarii terenurilor să poată ajunge la ele.

Câţi bani primesc cei expropriaţi

Violeta Dumitrescu a cumpărat 666 de metri pătraţi de teren în zona autostrăzii, a făcut proiect pentru casă, a luat autorizaţie de construire, a amenajat terenul pentru construcţie, dar i-a expirat autorizaţia, iar când a vrut să o înnoiască nu a mai putut. „Am cheltuit o mulţime de bani pentru teren, proiect şi pentru nivelarea terenului şi acum nu mai pot să fac nimic. Iau eu banii pe care i-am dat?”, întreba femeia, fără să primească un răspuns. Un reprezentant al Agenţiei pentru Protecţia Mediului a explicat cum se ajunge la sumele pe care cetăţenii care vor fi expropriaţi le primesc. „Evaluarea o să o facă un evaluator autorizat, acreditat ANEVAR (Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Acreditaţi din România), care va propune preţul, ţinînd cont de grila notarilor publici pentru zona respectivă. O să apară apoi o hotărâre de guvern cu exproprierile în care va fi trecut şi preţul”, a spus reprezentantul Agenţiei de Mediu. Răspunsul nu a mulţumit-o pe Violeta Dumitrescu, dar a înţeles că nu poate să facă nimic.

„Nu dau casa mea pentru nicio sumă!”

O altă situaţie, mai delicată, are Florica Boncea. Femeia are 70 de ani şi ne-a spus că a pierdut trei case până acum ca urmare a unor dezastre naturale. Acum şi-a renovat locuinţa din cartierul Noapteş iar lângă casa ei şi a soţului şi-au construit şi copiii casa lor. Femeia spune că nu renunţă la casa ei pentru nicio sumă din lume. „Când mi-a spus un domn de la Primărie ce se întâmplă am căzut din picioare de supărare”, ne-a spus femeia şi ne-a arătat o vânătaie pe braţ pe care o căpătase în urma căzăturii. Specialiştii veniţi la dezbatere au încercat să-i spună că doar o anexă va fi demolată şi că restul imobilelor rămân, dar nu e sigur, şi nici aşa Florica Boncea nu a vrut să accepte. A plecat de la dezbatere nelămurită şi cu spaima în suflet că va rămâne pe drumuri când se va construi autostrada. La ritmul în care se desfăşoară lucrurile, însă, femeia poate să stea liniştită căci în 10 – 15 ani poate că va fi construită autostrada Piteşti – Sibiu, termen enunţat de un angajat al Primăriei la auzirea căruia specialiştii celor două instituţii au zâmbit subţire.

Şi totuşi, mai devreme sau mai târziu, 15 case şi opt anexe din zona Noapteş vor fi demolate. Casele sunt mari şi mici, mai vechi sau mai noi. „Se cunosc proprietarii acestora, dar nu a fost demarată procedura de expropriere”, au precizat cei de la Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi.

Când va fi anunţat câştigătorul licitaţiei

Autostrada Piteşti – Sibiu este împărţită în cinci secţiuni, transonul Piteşti – Curtea de Argeş fiund secţiunea 5, iar Sibiu – Boiţa, secţiunea 1. Pentru Piteşti – Curtea de Argeş a avut loc licitaţie pe 11 iulie 2017.

 După cum aţi aflat din ziarul nostru, 29 septembrie a fost ultimul termen dat de Compania Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere pentru evaluarea ofertelor depuse pentru construirea secţiunii de autostradă Piteşti – Curtea de Argeş, dar la sfârşit de septembrie a fost anunţată o nouă dată pentru desemnarea câştigătorului, 27 decembrie. Primul termen anunţat a fost 15 februarie, apoi  15 martie, apoi 30 aprilie, apoi 30 mai, apoi 29 iunie, 29 septembrie şi acum 27 decembrie.  Până pe 27 octombrie au fost depuse opt oferte pentru secţiunea  cuprinsă între Curtea de Argeş şi Piteşti (30,35 km) şi cu o valoare estimată a contractului de 1,83 miliarde de lei.

Durata contractului pentru secţiunea Piteşti – Curtea de Argeş este de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Reprezentanţii CNAIR au spus la Curtea de Argeş că după ce acordul de mediu va fi obţinut, va fi anunţat şi căştigătorul. Dezbateri pe tema acordului au avut loc în toate localităţile prin care trece autostrada.

Iată traseul exact al autostrăzii, de la intrarea în Argeş dinspre Vâlcea până la Bascov -

§  În Argeş, traseul se desfăşoară la vest de localitatea Sălătrucu, îndreptându-se spre Valea Topolog. În zona localităţii Văleni traseul autostrăzii intră pe Valea Topologului şi se desfăşoară în lungul acesteia la vest de localitatea Şuici, pe partea stângă a lacului Şuici. În zona km 74+204 este propusă realizarea nodului rutier Văleni care va face legătura între autostradă şi drumul judeţean DJ 703H. În zona nodului rutier Văleni s-a propus amplasarea Centrului de întreţinere şi coordonare (CIC) la km 74+200 – km 74+450.

§  În continuare, traseul autostrăzii se desfăşoară la vest de localităţile Ceparii Pământeni şi Bârsești. La km 81+775 este propus un pod peste Valea Bucura. În continuare, traseul ocoleşte pe la vest localitatea Tigveni, traversează râul Topolog la km 82+350 prin intermediul unui pod şi se intersectează denivelat cu DJ 678 A deviat la km 82+636. În zona km 82+650 – km 83+400 este prevăzut un nod rutier tip trompetă simplă care asigură legătura cu DN 73C. După intersecţia cu DJ 678A, traseul autostrăzii părăseşte Valea Topologului, trecând la sud de localitatea Blaju, îndreptându-se spre dealul Momaia. Traversarea dealului se va realiza cu un tunel cu o lungime de circa 1,35 km în zona km 85+650 şi km 87+100. La ieşirea din tunel traseul autostrăzii se îndreaptă către DN 73 C, traversându-l la km 87+750 şi merge apoi paralel cu acesta înspre Curtea de Argeş. Traseul autostrăzii se poziţionează la vest de municipiul Curtea de Argeş, evitând zonele dens locuite, el traversând o serie de obstacole naturale (valea Săliştei, dealul Săliştei, valea Buşaga, dealul Rotăreşti), ocolind pe la nord cartierul Noapteş.

§  În continuare, traseul Autostrăzii Sibiu – Piteşti se desfăşoară de la Curtea de Argeş la Bascov. După intersecţia cu DJ 704 H, a fost proiectat un nod rutier, pentru a asigura legătura cu oraşul Curtea de Argeş şi cu comunele limitrofe, după care traseul se înscrie pe valea râului Argeş.

§  În zona nodului rutier, la km 91+750 – km 92+200, s-a propus amplasarea Centrului de întreţinere şi coordonare (CIC) Curtea de Argeş.

§  După traversarea canalului de fugă Zigoneni şi a râului Argeş la km 93+665, traseul se desfăşoară în spatele digului lacului de acumulare Zigoneni, între acesta şi calea ferată. Î

§  În zona km 96+650 – km 96+300 traseul autostrăzii traversează DC 209 și râul Argeş care a fost regularizat pentru a proteja autostrada la eventualele inundaţii. În continuare traseul se desfăşoară între DJ 704 H (satele Anghineşti şi Valea Brazilor) şi râul Argeş după care se îndreaptă spre sud-est paralel cu DN 7C şi CF 906 Piteşti – Curtea de Argeş.

§  La km km 103+350 – km 103+950 traseul autostrăzii traversează râul Argeş şi canalul de fugă al lacului de acumulare Vâlcele, continuând peste calea ferată 906 Piteşti – Curtea de Argeș şi peste DN 7C, urmând apoi un nod rutier (Nod Băiculeşti) pentru legătura cu DN 7C, prevăzut cu un pasaj superior.

§  Legătura cu DN 7C se face cu un sens giratoriu. La km 107+432, traseul autostrăzii se intersectează cu drumul comunal DC 217, pentru a cărui traversare a fost prevăzut un pasaj inferior.

Hits: 1963

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments

Powered by Komento