Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

„3 milioane de lei pe an, din banii cetăţenilor, dăm pentru curăţenia oraşului!”

Category: Administratie Published: Monday, 25 March 2019 Written by Interes argesean

Adunarea Generală a Asociaţilor Societăţii de Salubritate a fost una tensionată, cu acuzaţii grave dar, paradoxal, plină de bună dispoziţie. Poate şi pentru că după şedinţă a urmat o masă.

Conducerea Societăţii de Salubritate Publică Urbană (SPU) Curtea de Argeş SRL a convocat joi după amiază Adunarea Generală a Asociaţilor (AGA), asociaţi care sunt membrii Consiliului Local. Principalele puncte de pe ordinea de zi, modificarea actului constitutiv al societăţii şi aducerea la cunoştinţa Adunării Generale a Asociaţilor a Deciziei Curţii de Conturi nr.53/20.12.2018, au fost amânate până marţi, pentru că nu participat toţi membrii AGA. Oricum, chiar de la deschiderea întruniriii s-au cerut lămuriri asupra celor scrise în raport de Curtea de Conturi. Consilierii locali au cerut timp până marţi ca să „studieze” lucrurile grave semnalate în raport.

Un director fără mandat

După cum ziarul nostru v-a informat în exclusivitate, primele nereguli constatate de Curtea de Conturi se referă la realizarea actelor.  “Situaţiile financiare anuale întocmite de SC Salubritate Publică Urbanä Curtea de SRL, pentru anii 2015, 2016 2017, nu au fost supuse aprobării autorităţii tutelare, respectiv Consiliului Local al municipiului Curtea de Argeş (…) Nu a fost organizat controlul financiar de gestiune(…)administratorul/directorul general nu a semnalat unele neconformităţi în ceea ce priveşte organizarea şi funcţionarea societăţii după cum urmează: - nu a fost încheiat Contract de mandat cu administratorul întreprinderii publice implicit nu s-au stabilit prin act adiţional la acesta indicatorii de performanţă financiari nefinanciari; - nu a fost realizată evaluarea anuală a activităţii administratorului de către adunarea generală a acţionarilor şi nici nu a fost întocmit Planul de administrare; - nu au fost întocmit/actualizat Regulamentul de organizare functionare (ROF) şi indicatorii de performanţă;- nu au fost implementate prevederile legale în sensul constituirii Adunării Generale a Acţionarilor şi a Consiliului de administraţie”.

De asemenea, Curtea de Conturi a decis aplicarea mai multor măsuri – “Înlăturarea  neregulilor în activitatea financiar-contabilă şi/sau fiscală controlată, astfel: directorul SC Salubritate Publicä Urbană Curtea de Argeş SRL va lua toate măsurile prevăzute de lege care să asigure aprobarea depunerea situaţiilor financiare (…)şi toate măsurile prevăzute de lege care să asigure organizarea şi exercitarea controlului financiar de gestiune”.

 Directorul Cătălin Nastea a mai fost obligat de Curtea de Conturi “să asigure conformitatea cu reglementările aplicabile în vigoare a modului de organizare şi funcţionare a societăţii prin întocmirea planului de administrare şi  întocmirea şi semnarea Contractului de mandat a actului adiţional la acesta”.

“Unde l-ai angajat pe tăică-tău!”

Ionel Păunescu a întrebat dacă nu cumva pe un post nou înfiinţat Cătălin Nastea l-a angajat pe tatăl său, Gabriel Nastea, fost administrator al SC Aquaterm, altă societate a Consiliului Local, al cărui mandat a expirat. În urma insistenţelor lui Păunescu, Nastea junior i-a spus că “nu are studii superioare pentru acest post” şi că Gabriel Nastea e angajat la Biroul Comercial. AGA a aprobat ca Salubritatea să vândă o autoutilitară veche de opt ani, să cumpere un teren de lângă sediu , a aprobat bilanţul contabil şi modul de repartizare a profitului.

Alţi consilieri vocali au fost Ion Şerban şi Marius Deaconu. Acesta din urmă, vădit  bine dispus, a avut o reacţie faţă de automăturătoarea de peste 7 miliarde de lei vechi cumpărată de SPU la sfârşitul anului trecut. La punctul la care Cătălin Nastea a cerut acceptul pentru achiziţia unei autoutilitare,  Deaconu a izbucnit – “Bă, aprobăm, dar să nu vii dracu iar cu maşină de 170.000 de euro! Cu cinci miliarde îmi fac eu firmă şi fac curăţenie în tot oraşul, mai bine!” a spus acesta. De altfel, şi Ionel Păunescu l-a taxat pe directorul fără mandat al SPU – “3 milioane de lei pe an, din banii cetăţenilor, dăm pentru curăţenia oraşului! Vrem să avem curăţenie de banii ăştia!”

AGA nu a durat foarte mult, în ciuda discuţiilor. Poate şi pentru că, aşa cum se întâmplă de fiecare dată, la finalul Adunării, pentru ca aleşii locali să se refacă după efort, au fost poftiţi la masă. Şi la un whiskey.

Hits: 1245

Leave your comments

0 / 800 Character restriction
Your text should be in between 10-800 characters

Comments